Міністерство освіти і науки України
Департамент освіти і науки Київської ОДА
Відділ освіти Білоцерківської РДА

Білоцерківський районний будинок дитячої та юнацької творчості

Ігри на знайомство

Ігри на знайомство, вони ж "криголами" - найбільш прості та ефективні ігри для створення атмосфери довіри та позитивного настрою в будь-якій, команді, а також допомагають учасникам нової команди познайомитися і подружитися.

Ця гра відмінно підійде для тих, хто давно знайомий і думають, що все один про одного знають, і для тих, хто бачить одне одного вперше.

Вас очікує: 

  • Легке ненав'язливе знайомство, зближення учасників команди
  • Перевірка власної інтуїції (наскільки добре я розумію?)
  • Розуміння того, як сприймають вас оточуючі
  • Гарний настрій, розвага
  • Поліпшення взаєморозуміння

Ігри-криголами ламають бар'єри між людьми, вчать бути відкритими та доброзичливими до інших, допоможуть придбати багато нових друзів за дуже короткий час.

Зігравши один раз з тренером або вивчивши правила, ви з легкістю проведете ці ігри самостійно. Криголами підходять для застосування на тренінгах комунікації, різних внутрішньокорпоративних заходах, вечірках, а також використовуються психологами в роботі з підлітками.

Варіанти ігор:

1. Гра “Про мене сказали б...”

Учасники сидять у колі, кожен по черзі говорить фразу, яка розпочинається зі слів: “Мій (хтось) сказав би про мене, що ...”

2. Гра “Запам’ятай ім’я”

На першому етапі для проведення цієї гри знадобиться 1 м’яч, учасники гри утворюють коло. В колі кожна людина по черзі називає своє ім’я. Потім хтось кидає м’яч навмання комусь та називає його ім’я. Тоді відправляє м’яч іншому, і так доти, доки м’яч не обійде по колу і не потрапить до рук ведучого. На ІІ етапі називаючий повинен зробити два послідовних кидки наліво, називаючи імена, і потім повторити те саме направо. Тому в гру потрібно ввести 2 м’ячі.

3. Гра “Паличка” (поки не всі імена ще добре знайомі)

В центрі кола ведучий. У нього — зроблена з паперу або з газет “паличка”. Один з учасників починає, говорячи: “Сашко, Микола...” (своє ім’я називає та іншого). Ведучий (гравець, що в центрі кола) повинен торкнутися паличкою Миколу, поки той не встиг назвати після свого імені ще чиєсь. Якщо він встигає, міняються ролями.

4. Гра “Тік-так”

Всім учасникам пропонується дізнатися імена своїх сусідів справа та зліва. Після цього ведучий підходить до будь-кого із учасників і промовляє “Тік” або “Так” і рахує до 5 (10). Учасник, до якого звертався ведучий, повинен встигнути назвати ім’я сусіда справа (при “так”), зліва (при “тік”).

5. Самопредставлення:

  • ім’я і риса характеру, яка починається з першої літери імені;
  • ім’я і 3 позитивні риси;
  • закінчити фразу: “Не хочу хвалитися, але я...”;
  • ім’я і свої уподобання (“Бінго”): без допомоги ножиць створити ляльку, використовуючи метод обривання. Для цього потрібно скласти папір навпіл. На руках, на голові, на ногах вписати потрібну інформацію (улюблена страва, улюблена книга, улюблений колір, улюблений музичний жанр, улюблене місце відпочинку). За цією інформацією граючий шукає собі 4—5 товаришів (відповідь має бути аналогічною) і вигукує: “Бінго!” (це означає, що групу створено).

6. Гра-руханка “Подарунок”

Діти стоять в колі. Кожен з них придумує, який подарунок він хотів подарувати сусіду зліва. По черзі за допомогою міміки і жестів пояснює тому, кому дарує. Допускається підказка, але така, в якій не міститься назви даного предмета, а тільки його опис.

7. Гра-руханка “Ми йдемо”

Діти стоять в колі. Всі разом повторюють слова і починають йти по колу:

     Ми йдемо шукати друга (3 рази).

Говорячи наступну репліку, зупиняються і через одного повертаються лицем до сусіда:

Зупинились, подивились.

І далі виконують команди:

“Долоньки — до долоньок”.

Продовжують рух в іншу сторону, повторюючи слова і команди.

Ми йдемо шукати друга (3 рази).

Зупинились, подивились.

“Долоньки — до долоньок”.

“П’ятки — до п’ятки”.

Продовжують рух і доповнюють поступово команди:

“Плече — до плеча”.

“Вушко — до вушка”.

“Носик — до носика”.

8. Гра  “Пастка”

Гравці утворюють два кола. Внутрішнє коло, взявшись за руки, рухається в одну сторону, а зовнішнє в другу. За командою ведучого обидва кола зупиняються. Діти, що стоять у внутрішньому колі, піднімають руки вверх, утворивши ворота. Решта то вбігають в коло, проходячи за воротами, то вибігають з нього.

Раптово подається друга команда: “Ворота”. Руки опускаються, і ті, хто залишився в середині кола, залишаються в колі. Вони залишаються у внутрішньому колі і беруться за руки з тими, хто там є. Після цього гра знову продовжується. Коли в зовнішньому колі залишиться мало граючих, з них утворюється внутрішнє коло.

9. Гра   “Хвіст дракона”

Гравці стають один за одним, беручи попереднього за талію. Той, хто стоїть попереду, намагається впіймати останнього гравця у колоні, котрий уникає цього, не випускаючи попереднього.

10. Гра  “Розмови з паличкою”

По черзі говорять всі учасники групи. Перший, тримаючи паличку, описує подію зі свого життя протягом 30 сек. Потім паличка переходить до наступного учасника, який має підсумувати попердню розповідь, а потім розповісти свою історію. Слідкуйте, щоб підсумовування включало в себе всі основні пункти розповіді.

 

11. Гра  Снігова кулька 

Снігова куля - найпростіший "криголам", гра на знайомство учасників та для створення доброї, дружньої і робочої атмосфери.

Процедура: група стає в коло і перший називає своє ім'я.

Другий називає ім'я першого і своє.

Третій ім'я першого, другого і своє.

 

Ускладнення "Зобрази!"

Разом з ім'ям можна зобразити свій улюблений жест, назвати свій улюблений напій, особисту якість (варіант - починається на першу букву імені), хобі і т. п.

Остання людина (зазвичай куратор або ведучий) повторює всі імена.

 

Ускладнення "Зебра"

Учасники по колу називають своє ім'я та прикметник починається на букву свого імені (Влад Уважний, Світла Сонячна і т. д.). Причому перший називає своє ім'я та прикметник, другий - ім'я першого і своє, третій - ім'я та прикметник першого, ім'я та прикметник другого і своє і так далі.

Як тільки коло замкнулося, перший знову повторює всі імена, потім другий, третій і так далі.

Закінчити - оплесками!

 

12. Гра  «Білка» 

На підлозі позначаються дві лінії ода проти одної, діти розподіляються довільно уздовж ліній. Вступна: ведучий називає якісь характеристики, наприклад: «Нехай праворуч вишикуються ті, хто любить естрадну музику, а ліворуч - ті, хто любить класику" (варіанти - імена, фільми і так далі). Учасники повинні швидко, не зіткнувшись перебігти на ту лінію, яка їм підходить. Якщо не підходить ні та, ні інша - зупиняються в центрі. Якщо зіткнулися - ведучий обирає нового ведучого і все продовжується.

13. Гра  «5 речей» 

Виконується в парах. Пари розходяться на п'ять хвилин і мовчки жестами показують один одному п'ять найбільш важливих для себе речей. Потім пара розповідає про себе те, що зрозуміла. При цьому перша дитина розповідає про другу, а друга про першу. (Варіанти: п'ять найстрашніших для мене речей, найулюбленіших і т. п.)

14. «3 слова про себе»

Кожному учаснику пропонується описати себе трьома словами. Ім'я за слово не вважається. 

15. «Трям-привіт!»

Кожен повинен за певний час (1-3 хв.) встигнути привітатися за руку з максимальною кількістю людей. Увагу учасників фіксується на тому, що руку треба тиснути доброзичливо, дивлячись в очі людині.

Варіації гри

1. Необхідно підрахувати кількість людей, з якими ти привітався. По завершенні вправи ведучий запитує: "Хто привітався більше, ніж з 10 людьми? А більше ніж з 20?" Оплески найактивнішим!

2. Замість рукопотискання - поклони. Потім ОС - у кого був найвишуканий уклін? У кого - найвеселіший? і так далі.

3. Вклонитися і запросити в Тілімілітрямдію кататися на хмарах. ОС: У кого найкраще запрошення? У кого найвеселіше? З ким найбільше хотілося б поїхати?

4. Кожному учаснику видаються картки з казковим персонажем (варіант - типом характеру). Він повинен привітатися так, як би вітався його персонаж. Потім ОС - ворожка: хто є хто. Найартистичнішим - оплески.

16. «Горіхи» 

Кожному в групі дається волоський горіх. Потрібно уважно його оглянути і запам'ятати. Потім горіхи складаються в загальну купу і перемішуються (для ускладнення можна додати ще горіхів). Кожен повинен знайти свій горіх. Більш складний варіант - те саме із закритими очима. Потім y кожного по колу питається, як він визначив свій горіх. На обговоренні, зазвичай, говориться, що спочатку всі люди здаються однаковими, а насправді дуже  відрізняються.

17. Гра «Кельтське колесо»

Є люди справи, є любителі порядку, є люди творчості, а є ті, хто любить теплі відносини і комфорт. У формі ніби-то кельтської легенты учасникам пропонується віднести себе до того чи іншого типу, зробити рекламу своїх особливостей і задуматися про розвиток інших, які доповнюють цей тип якостей. Отже, за легендою про стародавніх кельтів всі люди діляться за сторонами світу.

Люди з Півночі - це люди дії. Лідери, які роблять справу. Люди, які йдуть до мети будь-якими шляхами, не озираючись на кошти.

Люди з Заходу - це люди розкладів, розрахунків, точності, дисципліни.

Люди зі Сходу - це люди творчості. Багато ідей, але при цьому вони не завжди займаються їх реалізацією.

Люди з Півдня - забезпечують теплі відносини і комфорт у групі. Атмосфера в групі важливіше поставленої мети, руху вперед.
За легендою Стародавніх кельтів, для досягнення гармонії в кожній групі, а також в кожній людині повинні бути всі сторони світу, хоча якась і переважає.
Це і представляє собою замкнуте кельтське коло.
Члени групи поділяються на підгрупи по своїй схильності за сторонами світу.
Якщо людина вагається, йому пропонують вибрати сторону світу, до якої він відносить себе в даний момент.

Мета кожної сторони світу:

  • Уявити себе, зробити рекламу своїх якостей.
  • Відповісти на питання: навіщо їй потрібні інші сторони світу.
  • Запропонувати найкращим чином організувати поділ обов'язків по сторонах світу для вирішення загальних завдань.

Час на підготовку - 7-10 хвилин

Якщо в групі не виявляється якоїсь сторони світу, то на представленні її роль бере на себе ведучий, а увага групи звертається на те, що з-за відсутності цієї сторони в групі виникнуть певні проблеми.  
В кінці y групи питається, яка ще сторона світу, крім названої в них домінує. Якщо в групі випала якась сторона (найчастіше Захід), людям, що назвала її як другу, пропонується виконувати функцію для вирішення проблем в групі.